Wiąże się to z nieustannym mierzeniem się z nieuczciwymi praktykami agencji, rozbieżnością ofert ze stanem faktycznym i niedomówieniami.
Coraz
częściej możemy spotkać się z komentarzami:
„Każda
agencja jest dobra do momentu aż się natrafi sztelę minę”.,
„Nie chce nikomu odradzać tej firmy, ale proszę się zastanowić czy warto z nimi wyjechać”.,
„Człowiek niby uczy się na błędach, ale nie wiem, czy chcę próbować dalej”.
Drogie
opiekunki pamiętajcie, macie swoje prawa!
Wiemy, że zakres obowiązków podczas waszych zleceń bywa bardzo różny, w zależności od stanu zdrowia i możliwości waszych podopiecznych. Ważne jest, by opiekunka cechowała się zrozumieniem, wytrwałością, otwartością i często dużą cierpliwością – pozwoli to na ustalenie kompromisów i rozwiązanie spraw spornych.
„Miałam problem z nastawieniem mojej podopiecznej.
Powiedziałam jej, że przyjechałam tu do pracy, żeby jej pomóc i chcę wzajemnego szacunku i zrozumienia.
Ciężko było jej się przyznać do błędu, ale jej stosunek do mnie znacznie się zmienił.
Zostałam do końca zlecenia”.
Chcemy przypomnieć kilka aspektów, o których warto pamiętać
- przy wypełnianiu formularzy na zlecenie bądź szczera – odpowiedz sama przed sobą jakiego zlecenia szukasz,
- zdecyduj, które kryterium w ofertach jest dla Ciebie najważniejsze – zastanów się, ile realnie masz sił i jak wymagające zlecenie jesteś w stanie podjąć,
- kontaktuj się z koordynatorem – pamiętaj, że agencje udostępniają telefoniczną pomoc koordynatorów podczas wyjazdu, nie bój się z niej skorzystać!
- gdy nie jesteś pewna swoich praw i obowiązków, zerknij do umowy lub skontaktuj się ze swoim pracodawcą – pamiętaj, agencjom zależy byś była zadowolona z podjętej pracy.
Oczywiście ciężko znaleźć złoty środek, nie zapominajmy jednak, że wszyscy jesteśmy ludźmi i każdy może mieć problem z odnalezieniem się w nowej sytuacji. Postawmy wtedy na przyjazne nastawienie i komunikację. To zdecydowanie powinno poprawić relację i pomóc w rozwiązywaniu konfliktów!